רב הקהילה בטורקיה: "המצב לא קל, אבל ממשיכים בשגרה"

המציאות בטורקיה לא מסוכנת לא ליהודים וכנראה גם לא לאנשים אחרים"
דוד לזר No Comments on רב הקהילה בטורקיה: "המצב לא קל, אבל ממשיכים בשגרה"

הרב אברהם חיים רב בקהילה היהודית באיסטנבול סיפר הבוקר ל'קול חי' על התחושות בקרב יהודי טורקיה לאחר פיגוע התופת שאירע אמש באיסטנבול • משלחת זק"א מקדשת שם שמים: "הטורקים התפעלו מהפעילות שלנו"

צילום: זק"א
המציאות בטורקיה לא מסוכנת לא ליהודים וכנראה גם לא לאנשים אחרים"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עד כה הותרו לפרסום שמותיהם של שנים מתוך שלושת הישראלים שנרצחי בפיגוע התופת שאירע אמש (שבת) באיסטנבול שבטורקיה, הנרצחים הם: שמחה דמרי בת ה-60 מדימונה – ויוני שור, תושב תל אביב בן 40.

לאחר שאמש הגיעו למקום משלחת מד"א וזק"א – הבוקר המריא גם מטוס צבאי וזאת בכדי להביא לישראל את יתר הפצועים ואת גופות ההרוגים שנרצחו. קודם לכן בלילה הוחזרו ארצה חמישה פצועים שמצבם מוגדר כקל.

החקירה סביב זהות ומטרת המפגע נמשכים גם בישראל וגם בטורקיה, ובאיסטנבול מתחזק החשד כי מי שעומד מאחורי פיגוע התופת היא המחתרת הכורדית וכי עד עתה אין מידע וודאי שהפיגוע כוון נגד ישראלים.

צהל מטוס מטוס טורקיה צהל

הרב אברהם חיים רב בקהילה היהודית באיסטנבול אמר הבוקר ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי' כי "המצב לא קל אחרי פיגוע, זה דבר מאוד לא נחמד, אבל אנחנו משתדלים להמשיך בשגרה".

האם פיגוע כזה משנה את תחושותיהן של יהודי טורקיה? "אני חושב שהמציאות לא השתנתה, עד כמה שפיגוע נשמע גרוע – הוא לא משנה את החיים, זה לא היה באזור של יהודים וככל הנראה לא כוון נגד יהודים", אמר הרב חיים.

לדבריו, "ההתראות אצלנו הם גדולות וגם כעת קיבלנו התראות בשבוע שעבר. המציאות היא לא מסוכנת לא ליהודים וכנראה גם לא לאנשים אחרים. גרים כאן 20 מיליון איש באיסטנבול".

על היחס לישראלים הפצועים אמר כי "הטורקים בצורה רשמית לא מתייחסים אחרת לישראלים או לאחרים, אני רואה את זה כאן, אמנם יש פעילים פוליטיים אבל זה לא מחלחל לאזורים אחרים".

"נקווה שהאירועים האלו רק יקרבו את ישראל וטורקיה", אמר רב בקהילה היהודית בטורקיה הבוקר ב'קול חי'.

מתי גולדשטיין ממשלחת זק"א בטורקיה אמר הבוקר ב'קול חי' כי "אנחנו בהכנות האחרונות על מנת להביא את הנפגעים האחרונים ואת גופות הנספים במטוס של חיל האוויר", לדבריו, "הזירה הייתה מאוד מורכבת וגדולה".

"משרד החוץ והקהילה היהודית עשו שיתוף פעולה מדהים, אני מקווה שכבר היום ב-2 הנפגעים יהיו בדרך לישראל, זה דבר שלא קורה בשום מקום אחר – טיפול כל כך מהיר".

איך הטורקים רואים את הפעילות של זק"א? "בצורה מקצועית מאוד, אנחנו לא באים לקחת אחריות אלא לעזור למקומיים. הם ישבו איתנו ושמעו על טכניקות ואמרו שאולי ייקחו דברים. הם התפעלו מהידע ומהעבודה שלנו, הקונסול והקהילה היהודית נתנה לנו את היכולות שכבר לפנות בוקר כל הגופות זוהו ואנחנו בהכנות אחרונות, ואין לזה אך ורע".

מנהל פרויקטים במד"א אמר הבוקר ב'קול חי' כי "חלקם מהפצועים כבר פונו, 5 פצועים עדיין בבתי חולים בטורקיה, כולם עברו בדיקה של רופאי המשלחת של מד"א, ויש שיתוף פעולה עם הרופאים המקומיים", לדבריו, "כל הפצועים יעברו היום לישראל".

על מצב הפצועים אמר כי "הפצועים כאן חלקם לצערנו סובלים מפגיעות קשות רב מערכתיות, מיטב הרופאים שלנו מטפלים בהם".



0 תגובות